کد مطلب:47411
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:17
از نظر قرآن كريم برقراري رابطه جنسي نامشروع چه آثاري بر فرد و جامعه دارد؟
برقراري رابطة نامشروع جنسي از نظر دين مقدس اسلام حرام است و آثار زيانبار و ويرانگري را بر فرد و اجتماع بر جاي ميگذارد; كه به برخي از آنها اشاره ميشود:
1. آلودگي به گناه; ارتباط نامشروع و شهوت پرستي انسان را به سوي انواع گناهان ميكشاند و يكي از سرچشمههاي اصلي گناه و نافرماني خداوند محسوب ميشود و انسان را كور و كر كرده و قدرت درك واقعيتها را از او ميگيرد و در چنين حالاتي زشتيها در نظر شخص گناه كار زيبا و زيباييها در نظر او زشت و بيرنگ ميشود.
قرآن كريم در سورة حشر، آيات 16 و 17 داستان عابدي از قوم بنياسرائيل به نام برصيصا را نقل كرده كه شاهد گويايي بر اين حقيقت است كه ارتباط نامشروع و شهوت پرستي سرانجام شوم و خطرناكي دارد. و شهوت پرستي آن عابد باعث شد كه ابتدا به زنا آلوده شود و سپس قتل نفس (كشتن يك نفر) و بعد ارتكاب دروغ و سرانجام با حالت شرك از دنيا رفت و محصول سالها عبادت او بر باد رفت و در نزد مردم رسوا و بيآبرو شد.(ر.ك: اخلاق در قرآن، آية الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 292ـ293، دارالكتب الاسلامية، تهران.)
2. تضعيف شخصيت اجتماعي انسان; شخصي كه ارتباط نامشروع با ديگران دارد در اجتماع جايگاهي ندارد و شخصيت و احترام اجتماعي او در همه شكسته و ذليل و خوار است; حضرت عليميفرمايد: افزون شدن شهوت شخصيت انسان را لكهدار ميكند.(غررالحكم، عبدالواحد بن محمد تميمي آمدي، ص 305، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، قم.)
3. حضرت عليميفرمايد: از پيامبر اكرمشنيدم كه در زنا شش اثر سوء است; سه قسمت در دنيا كه عبارتند از: گرفته شدن صفا و نورانيت از انسان; 2. قطع شدن روزي; 3. تسريع در نابودي، و سه قسمت در آخرت: 1. غضب پروردگار; 2. سختي حساب; 3. داخل شدن در آتش جهنم و يا باقي ماندن ابدي در جهنم...(مجمع البيان، مرحوم طبرسي;، ج 6، ص 638، انتشارات ناصر خسرو، تهران.)
4. گسسته شدن پيوندهاي زناشويي و خانوادگي;(شعرا، 166، مؤمنون، آيات 7ـ5.)
5. گسترش فحشا و منكرات در جامعه;(نسأ، 3 و 22.)
و...(ر.ك: تفسير نمونه، آية الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 14، ص 435ـ468، دارالكتب الاسلامية; اخلاق در قرآن، آية الله مصباح يزدي، ج 2، ص 239ـ263، انتشارات مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني;.)
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.